27 aprilie 2009

Despre....marunt

Ooofff....din nou cu intarziere, se pare ca nu prea reusesc sa postez in weekend, cu toate ca am atatea de scris si de dezvaluit. Probabil ca cel mai bine ar fi sa fac din acest blog unul de saptamana :). Oricum, despre ce vroiam sa va scriu astazi era problema maruntului, da a banilor marunti, gen 50, 10 sau 5 bani. Vorbeam zilele trecute cu o colega de serviciu, trebuia sa-i dau ceva ce-i cumparasem si ma intreaba daca am sa-i dau rest la o hartie mare, pentru ca ea are banii fix, dar ca are 2 monede de 50 de bani. Pai si 50 de bani sunt "bani", nu? Mai ales cand te duci la piata sau la magazin si vanzatoarele trag de tine sa-ti ia maruntul. "Aveti marunt? Nu. Nici macar 1 leu? Nu. 10 bani? Nu, n-am marunt si punct." Cred ca stiti replicile :) Ideea este ca nu o data mi s-a intamplat sa am marunt, dar sa fie in geanta si sa am mainile ocupate ca sa scotocesc dupa portofel, asa ca am zis ca nu am. Dupa multe rugaminti vad ca vanzatoarea scoate de sub tejghea fisicul de monede. Hopaaa, zic. Ia uite ce avem noi aici! Un teanc de monede. Pai si atunci de ce ma intrebati mereu daca am marunt? Va este cumva lene sa le scoateti si sa le sortati? Mie cam asa mi se pare. Pai si atunci eu de ce sa ma stresez mereu sa ma scotocesc dupa marunt prin buzunare, ba sa stau sa astept inca un client, doi, ca sa imi dati restul sau sa sara cate cineva de la coada cu gura ca are el marunt si sa i se faca lui intai bon. Ca sa nu mai vorbesc de cei 5 bani sau 1 ban pe care ii pierd mereu la cumparaturi. Da, chiar ii pierd, pentru ca adunati fac mai multi bani, pe care daca nu ii am odata la mine nu pot cumpara ce trebuie. Incredibil cum functioneaza la noi sistemul , iar in strainatate alerga vanzatoare dupa mine daca nu-mi luam ultimul cent sau bonul de casa. Nu aveam voie sa ies din magazin fara restul complet sau fara bon. La noi te mai si maraie printre dinti. Spor la cumparaturi! ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu